15 november 2016

Mot dietisten!

Allmänt

Bloggat dåligt det senaste. Ser att antal läsare sjunker. Men jag orkar inte bry mig just nu. Vill blogga och har MASSOR att skriva om egentligen men får inte ur mig det jag vill ha sagt. Jag skulle vilja ha en blogg som är stor och som kan påverka andra i positiv riktning. En blogg där det inte finns skam kring psykisk ohälsa. Där alla får vara öppna och sina rätta jag. Ingen fasad. En blogg som kan hjälpa andra och stärka andra. Men nu behöver jag fokusera på mig själv. Är trött efter skoldagarna så orkar inte blogga då. Ska iväg till Korallen och träffa min behandlare och dietist idag. Vikt ska tas och jag HATAR DET! Är nyfiken samtidigt men känns mest jobbigt. Hoppas ni får en bra tisdag 😚😚
Anonym

Om du orkar skriv gärna hur det gick!

ellen

Känner verkligen igen mig i dessa ord. Håller tummen att allt går bra på korallen idag och tänker på dig! 💜

Svar: Tack snälla!
Ida

Anonym

Då är vi nästan på samma ställe 🌟 Lycka till! Han är bra tycker jag! Hoppas du också blir nöjd. Ang blogg så är det nog svårt att ha det fokus du önskar och mål när du själv inte når upp till det. Det är ju svårt att peppa andra när man själv mår skit mensen när du kommit längre då kan bloggen kanske fylla den funktionen mer. Förstår du vad jag menar? Ingen kritik på något sätt! Jag uppfattar dej som en kämpe och du är stark och envis som bara den och gör mkt rätt. Men du mår också mkt dåligt. Så fokusera mest på dej själv nu och så tar du dina blogg drömmar sen när du är starkare och orkar och kommit längre. Tänker att det är lite som min terapeut sa till mej. Lisa, hur tror du att du ska lära dina barn självkänsla och att dom är fina precis som dom är och älska sej själva när du inte kan det mot dej själv. Hur ska du lära ut något du ännu inte lärt dej? Det fastnade!
Lycka till och stor kram! Tror på dej och kommer fortsätta läsa här ibland oavsett om du bloggar sällan eller ofta ❤️ /Lisa

Svar: Ja visst är det så. Behöver hjälpa mig själv innan jag hjälper andra. Stor kram och kämpa på 😍
Ida

Helena

Hoppas besöket kändes okej.
Sänder dig massor med styrkekramar ❤️

Asta

Lycka till idag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress