27 november 2016

Besök

Allmänt

Hej på er! Har tagit sovmorgon idag så äter frukost nu halv elva. Välbehövligt att få sova ut! Igår va mamma här och hälsade på mig för första gången. Hon hjälpte mig sätta upp julgardiner på rummet, hade med sig födelsedagspresent från syrran (vi firade aldrig mig) och så bjöd hon mig på lunch. Vi gick till en thairestaurang här i Färgelanda och maten va supergod verkligen! Va faktiskt mysigt att träffa mamma. Va jättelängesen vi sågs. Resten av kvällen blev det tv och godis :)
Mitt mående är upp och ner. Ibland vill jag bara ge upp men ibland känns allt bra och jag har motivation och styrka. Hur mycket ångest jag än har så äter jag och gör det som Ida vill. På korallen sas inget om inläggning. Hon tycker jag ska kämpa på på egen hand. Känner att korallen inte ger mig nåt tyvärr. Känns tvärtom. Blir MER besatt av siffror, vikt, kalorier, tider mm än jag va innan. Blir mer låst. Mindre flexibel. Mamma höll med mig. Ätstörningsvården har aldrig fungerat för mig. Endast MHE men där tänker dom annorlunda. Fick i uppdrag att skriva matdagbok från Korallen men tänker inte göra det! ALDRIG! Blir bara fel i min hjärna. Igår åt jag tex nio pepparkakor och massa jordnötssmör och choklad. Ska jag då sitta och skriva ner det så ger det mer ångest än nödvändigt. Skäms dessutom över mitt matintag. Det va ju redan ganska bra sa dietisten. Nej, jag vill äta fritt utan att räkna och mäta och skriva ner allt. Det tar mig inte framåt alls.
Anonym

Hej!
Du kommer nog gå i taket av detta men det känns inte som att det är ätstörningsbehandling du ska ha. Din kropp har inga symptom på svält. Din hy ser fin ut och du tappar inget hår.
Det är din oro du behöver hjälp med tror jag? Att döma av det du skriver på bloggen i vart fall.
Har du testat en vanligt kbt?

Svar: Min kropp har flera symptom på svält. Skriver inte ut allt här. Har gått i kbt o samtalsterapi i många år men står i kö för dbt så hoppas på det.
Ida

Jenny

Gillar din blogg så mycket! Ta hand om dig!

Svar: Åh tack så jättemycket 😛
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Vad synd att den behandlingsmetoden inte passar. Byt!

Svar: Ja skulle gärna byta men finns inte så mycket annat tyvärr. Privat har jag inte råd med.
Ida

Johanna

Vad mysigt med besök Ida och att du börjat pynta i rummet, det gör faktiskt en lite gladare när man gör julfint hos sig! :) Du om någon borde verkligen få komma till Capio i Varberg som testat så pass mycket men behöver något annat än vanliga ätstörningskliniker! Där verkar dom jobba så individuellt med varje patient och psyket är i fokuset hela tiden! Du känner inte att du vill dit, eller har du blivit nekad på grund av att det kostar för mycket pengar för "staten"? Vore så typiskt.. KRAM! <33

Svar: Ja att julpynta gör mycket för humöret 😀Dom har pratat om Högsbo i gbg men inte capio.
Kram
Ida

Anonym

Du är på fel plats . Ätstörningsenheten kan inte hjälpa dig. Din ÄS är ett symtom på ett anad psykisk diagnos. Kräv en annan behandling!
OCH om du säger du kan inte klara dig själv längre vänd dig till psyk akuten och be om inläggning. Kämpa på !

Svar: Vet inte vad jag ska göra? Känns så fel att gå på äs mottagningen. Men samtidigt behöver jag hjälp.
Ida

Anonym

Om din kropp har symptom på svält är du ju på rätt ställe. Att väga sig är aldrig kul, men det är ju pga sjukdomen. Sjukdomen som gör att du är på en ätstörningsenhet.

Svar: Jo men ätstörningen är symptom på annat.
Ida

Asta

Dags att söka annan vård! 💙💚💙

Svar: Jo men vad?
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress