Blev sååå glad när jag hittade torkade fikon i affären härom dagen 😀 Finns ju året runt i påse men smakar inte samma som de man köper på ring i plastförpackning. Dom hör till julen och är så saftiga och goda! Kan inte sluta äta av dom. Sitter just nu och mumsar i mig en massa. Äs skriker på mig såklart :( Älskar allt med fikon i. Bröd med fikon och nötter i är en favorit. Även fikonmarmelad på lagrad ost. Gillar ni fikon? Äter ni det speciellt på jul?
Hanna

Gud ja! Fikon är fantastiska. Färska också faktiskt. Jag har provat ett antal olika sorter på påse och kommit fram till att saltås är bäst för dom är inte helmjuka utan påminner mer om dom där i julens förpackningar.

Svar: Ja Saltås är bra. Jag gillar mjuka fikon men inte för mjuka o mosiga liksom.
Ida

Camilla

Jag älskar fikon! Äter det året om men julfikon går inte att jämföra med dom på påse. Har köpt hem två paket som jag mumsar på :)

Svar: Ja julfikon är speciellt gott 😊
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress