Fy va jobbigt det va igår eftermiddag /kväll. Hatar när det blir så att man liksom "ångrar" att man gått all in mot äs. Ätit mer och brutit andra mönster tre dagar i rad nu och då slår ångesten till med full kraft. Äs skriker "vad fan har du gjort?" Ätit massor och tappat "kontrollen". Magen är utspänd och jag känner mig vilsen. När mitt sätt att hantera livet och ångesten tas bort blir allt kaos och jag mår tusen gånger sämre rent psykiskt. Inte så konstigt. Är som att sparka undan någons kryckor som den hoppat på i 17 år. Klart man känner sig svag och vilsen och rädd! Hur ska jag klara detta utan mina kryckor? Utan äs som varit min trygghet så länge. Vet inte hur en lever utan äs? Jag har inget annat. Allt blir tomt. Jag får panik och blir vilsen. Vad ska jag göra nu? Jag behöver börja om på noll. Har inget utan äs. Men äs är inget att ha. Behöver och vill hitta tryggheten i mig själv nu. Men det är en helvetesresa. Speciellt när jag inte har någon som helst hjälp. Jag har bara mig själv att lita på nu. Det är jag mot äs. Dygnet runt. Ett helvete. Har trots allt ätit en stor frukost och ligger nu illamåendes i sängen och lyssnar på Winnerbäck. Är så ledsen att jag inte kan beskriva med ord smärtan inombords. Men ingen blir ju bättre av att lyssna på äs. Inte på sikt. För stunden ja men inte på sikt. Och jag ska se framåt nu.
Aurora

Jag blir så ledsen för din skull för att du mår som du gör.
Samtidigt blir jag glad över att du kämpar så himla bra!
Jag hoppas innerligt att det blir bättre och bättre. Livet finns där ute för dig! <3

Svar: Tack snälla! Det är ett helvete detta men VILL ha ett bättre liv. Då krävs förändringar även om dom ger mig ångest just nu. Måste stå ut! Kramar ❤
Ida

Rain

Starkt av dig att fortsätta kämpa:) Förstår att äs är en trygghet men vad har den gett dig dom här 17 åren som är positivt? Du har ju inget att förlora på att testa ett nytt sätt, du kommer må sämre av det nu men i slutändan så kommer du må bättre. Jag hoppas så att du orkar fortsätta kampen för du förtjänar att må bättre. Det är din tur att må bra nu:) Ta hand om dig:)

Svar: Jag har ju varit normalviktig vissa perioder men ändå aldrig mått bra. Det som skrämmer mest. Att bli normalviktig men ändå vara sjuk. Att alla ser en som frisk o pigg o har förväntningar på en som om man va frisk. Jag ska kämpa på och hoppas må bättre en dag! Tack! Kramar
Ida

Jenniferevelina

Men om du alltid gör det du alltid gjort kommer du alltid få det du alltid fått. Du förlorar ingenting på att prova en nya väg som visserligen skrämmer skiten ur dig men den som inte provar får ju också leva i ovisshet. Kram och kämpa vidare nu

Svar: Ja precis så är det. Vill jag ha en förändring måste jag göra förändringar i mitt sätt att leva trots ångest. Tack! Kram
Ida

Marie

Hej, du ser så vacker ut, men behöver gå upp i vikt, det syns. Ät lite mer än du brukar o ta till näringsdrycker också. Så kommer allt falla på plats i ditt huvud ang vikt,ångest sedan. Du har nog massa ångest o val nu när du är på "gränsen". Du måste sen ha normal vikt för att fungera på alla sätt. Även då du vart normal viktig så kanske du inte varit det tillräckligt länge för att du skulle mått bra. Tänk framåt inte bakåt då vinner Anorexin bara. Försök att tänka sen ett liv som är helt friskt o sunt. Ät vad du vill när du vill. Du ser ut att va värd det. Din kropp kan reparera sig för det bästa, kanske kommer du att fortfarande ha några saker i din kropp som alltid kommer att va sköra om du vart sjuk så länge. Men det kan ju bara bli bättre med en frisk o sund kropp som inte ligger på undervikt eller på gränsen. Man kan bli helt frisk men det är svårt. Kram på dig.

Svar: Hej Marie! Tack :) Jag äter mer nu och vikten ökar. Försöker se framåt. Vill ha ett bättre liv. Kram
Ida

Tilda

Du är grymt stark och duktig. Du fixar det här! <3

Svar: Åhh tack så jättemycket!!!! ❤❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress