30 mars 2016

beslutsam

Allmänt

Jag har verkligen bestämt mig för att jobba aktivt med mina issues nu. Verkligen gå emot sjuka tankar och bryta beteenden som inte tar mig framåt. Jag får må hur dåligt som helst. Men jag ska framåt. Jag är nog mest rädd för att nå en normalvikt men ändå inte vara frisk. Så har det varit förut. Sett frisk och pigg ut men mått skit inombords. MEN. Även om det blir så denna gång också så har jag ju iaf ETT problem mindre, kroppen fungerar även om inte hjärnan gör det. Alltid något. Så försöker jag tänka nu. Bättre en sund kropp och sjukt psyke än sjuk kropp och sjukt psyke. Självklart vill jag må bättre psykiskt också men ja ni förstår nog hur jag menar. Att stanna kvar på en undervikt av rädsla för att psyket ändå inte kommer bli bra om jag går upp i vikt är en lömsk tanke. Kanske en sjuk tanke tom? En ursäkt från äs för att slippa viktuppgång. Men INGET blir bättre av att vara dum och hård mot sig själv. Jag vill börja vara snäll mot mig själv. Tar tid att lära om. Men är på gång iaf. Mådde verkligen piss igår efter att ha utmanat äs. Usch! Ska alla dagar va så här? Hoppas inte. Oavsett behöver jag fortsätta framåt. Jag KAN stå ut i ångesten. Försöker tänka på allt positivt som kommer med en hälsosammare kropp. För att vara underviktig är INTE hälsosamt även om många tycks tro det. Forskning visar faktiskt att det är betydligt bättre för hälsan att ha några extra kilon på kroppen än att väga för lite. Tänk på det!
Camilla

Jag tror och hejar på dig Ida ❤️ Du är stark och har så mycket kunskap så du kommer komma ut på andra sidan starkare och friskare än någonsin! 👊
Hur går det med jobbet? Ska du på intervju?
Kramar <3

Svar: Tack så mycket! Hur går det för dig? Dom öppnar i april så får åka dit och snacka med ägaren då om jag vill.
Kram
Ida

ellen

Är precis samma tankar som rör sig i mitt huvud just nu och jag kämpar med dig Ida, hela vägen in i mål denna gång! Varför ska vi egentligen vara rädda nu för någonting som vi tror kommer hända sen?! Sedan är det svårt att lära gamla hundar sitta men jag tror inte det är omöjligt, gäller bara att våga ge det tid, stå ut och inte backa så fort det känns jobbigt. Fick höra att det tar 30 gånger innan man etablerat en ny vana, så om vi tänker att det kommer vara extra tufft i en månad ungefär men sedan så blir det lättare? Styrkekramar i massor och du vet att jag finns här och tror på dig! <3

Svar: Ja det gäller verkligen att stå ut och lita på att det blir lättare på bättre på sikt. Ingen idé att oroa sig över hur det eventuellt kan bli senare för det kan vi ändå inte påverka nu. Ta en dag i taget och göra det bästa av den är nog klokt ❤ Massa kramar
Ida

Rania {Rania Maria Photography}

Svar: Ja jag lär inte ändra på mig :D Men det är intressant hur andra resonerar kring sånt där, och man vill ju gärna öppna upp ögonen hos folk och få dem att inse att det finns mer än ett sätt att göra saker / leva livet på. Tack snälla du! Kram :)

Svar: Tycker det är kul och bra att alla inte lever enligt normen! Stå på dig 💪
Ida

Camilla

Det går väldigt upp och ner. Har väldigt mycket ångest/oro/stress.
Åker till Mora på måndag och har vårddag tis och ons. Har fortfarande inte fått veta om jag får fler dagar eller inte. Har tagit sex veckor nu 😳 Fattar inte vad det är som tar sån tid. Antingen blir det ja eller nej.
Kram

Svar: Finns det inget du kan göra för att stressa ner o koppla av? Ta ett bad/dusch i varmt vatten. Måla i en sån där målarbok för vuxna. Avslappningsövningar. Inte bra att stressa så. Hoppas du får fler dagar ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress