Teven är avstängd och fönstren står på vid gavel. Jag sitter ihopkrupen i soffan och lyssnar på fåglarna, bilar som kör för fort och på en störande fläkt som susar utanför. Jag känner mig tom, ensam och ledsen. Har ångest. Det är verkligen ett helvetesjobb att bli fri från sina sjuka tankar och invanda beteenden. Det tar enormt med kraft. Jag umgås mest med mamma och gosar med hundarna om dagarna. Önskar det vore annorlunda. Önskar att jag hade ett eget liv. Livet är här och nu och man ska njuta av livet. Men om man vantrivs med livet då? Jag kämpar för en förändring men sånt tar tid. Lång tid. Och att tiden går ger mig ångest. Blir stressad. Vill leva. Men det går inte. Inte i dagsläget. Jag försöker le och skratta. Försöker va positiv. Jag tar mig upp och jag äter. Men mer är det inte. Livet är innehållslöst. Vill så gärna må bättre men vet inte hur? Vad ska jag göra? Är så himla nere. Är så himla trött. Nu är denna dagen avklarad. Längtar tills jag kan säga att jag önskar att denna dagen inte skulle ta slut... Godnatt!
Nina Frogner

Jag fick till mig av en mentor att se tiden som min vän... Det går inte att skynda på ett bättre mående. Tvärtom. Det TAR tid att vända ett mående. Det FÅR ta tid om det ska bli hållbart. Önskar att du kunde komma hit ner o prata, älta o andas Skåneluft 😊 Jag tror det blir bättre om du försöker att inte stressa. Njut av det som ÄR bra. Resten kanske du kan packa ner i en väska o stänga till dess att du är redo att packa upp den igen..? Är det du med hur jag menar?
Kram 💕

Svar: Åh skåneluft låter undrrbart 😊 Jag vet att det tar tid men känns som att tiden jag behöver inte finns. Vill hinna så mycket i livet men måste må bättre då och jag vet inte hur jag ska göra för att må bättre? Tiden bara går...
Jag förstår precis hur du menar. Har svårt att se vad som är bra i dagsläget dock...
Massa kramar och tack för att du tar dig tid att peppa mig.
Ida

Tilda Barkselius

Usch önskar verkligen jag kunde hjälpa dig. Skickar massor av kärlek och hoppas det blir bättre snart! <3 <3

Svar: Tack snälla! 😍
Ida

Cecilia

Hej, trillade in på din blogg då jag googlade på Livslinjen Färgelanda. Kommer också börja där i höst om fk säger ja till rehabiliteringsersättning under tiden. Jag delar din oro när det gäller ork mm,också trött och spenderar mycket tid ensam. Var där på prova-på-dygn i april och tyckte om skolan, atmosfären, lärarna och kursens mål och upplägg. Kämpa på så ses vi kanske i höst ☺ mvh, Cecilia

Svar: Men va kul 😀 Hoppas du kan börja! Ska du bo på internatet isf? Var bor du nu? Va bra att skolan och lärarna verkade bra. Känns skönt att höra :)
Kram Ida
Ida

Cecilia

Hej igen, jag ska bo där i så fall ☺ nu bor jag mitt emellan Trollhättan och Göteborg. Det var en väldigt lugn och fin atmosfär i Färgelanda, du behöver inte oroa dig. Angående ditt mående har jag lite tips i form av Eckhart Tolle, Adyashanti, Mooji och Gangaji. Har lyssnat mycket på dem under åren och det har hjälpt mig. Varit sjukskriven 13 år för utmattningsdepression så är i liknande sits. Alla har klipp på youtube, jag brukar lyssna på det som tilltalar mig i stunden. Kram!

Svar: Hej! Ska du sälja din lägenhet/hus då? Jag ska ha kvar min lya. Ev åka hem när vi slutar på to em och komma tillbaka på sön. Men får se. Kanske blir utanför om jag gör så? Trivs jag så stannar jag nog på helgerna också:) Vi går tydligen mån -to bara.

Ska absolut lyssna på dom. Tack för tipset!

Jag är också utmattad. Är väldigt trött och sover mycket. Får se hur det går i höst. Hoppas vi blir en bra klass :)
Stor kram
Ida

Cecilia

Jag behåller lägenheten första månaden, om det funkar bra med kursen hyr jag ut den i andra hand och bor hos släktingar på lov och helger då jag vill åka hem 😊 ta hand om dig så ses vi kanske i augusti,kram!

Svar: Smart! Jag kanske hyr ut min med men vill kunna åka hem på loven. Kan inte bo hos mamma då. Får se hur jag gör. Skriv om du vill bolla tankar. Stor kram!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress