Godmorgon! Här är det nästan vår ute. 9 grader och solen börjar titta fram. Gräsmattorna är gröna och jag kan absolut inte förstå att det snart är jul. En vecka till jullov. Har noll julkänsla :( Har ni nån julkänsla? Ska försöka skaffa mig lite av den varan ikväll. Vi är ett gäng från skolan som ska åka på "jul på Liseberg" nämligen. Jag har fortfarande inte bestämt mig fullt ut om jag ska med eller inte. Blir mycket åkande med både buss, tåg och spårvagn. Sen kostar det mycket också och jag har inga pengar och har inte köpt en enda julklapp än. Är väldigt trött och matt. Ingen ork att åka iväg egentligen. Ingen ork att gå där en hel kväll. Inga pengar att käka ute för heller. MEN. Jag vill följa med ändå. Välja livet framför att sitta hemma. Välja upplevelser. Välja det sociala. Jag får väl pälsa på mig massa kläder och ta med mellis i väskan. Får i värsta fall sätta mig inne på ett café/restaurang och hänga där tills vi åker hem igen. Om orken tryter och jag fryser. Ska försöka följa med trots allt.
Asta

Hoppas det blir trevligt! 💚

Svar: Blev jättelyckat 😃
Ida

Anonym

Kul att du våga leva!

Svar: Tack!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress