Tjoho! Ligger i sängen med illamående just nu. Så mätt efter frukosten. Men god va den ☺ Fanns frökex idag vilket jag ÄLSKAR med smör och ost på. Kan äta hur många som helst! Sen blev det såklart yoghurt med müsli, bär och frön i. Kaffe till det. De har börjat servera melonkärnor till frukosten nu och det är verkligen så gott! Har ni testat det? En mild nötaktig smak. Jag öser över sånna kärnor ihop med pumpakärnor, russin och solrosfrön. Toppar med kanel. Mums! Lunchen kommer inte vara mums däremot. Bruna bönor med fläsk, urk 😝
Pratade med min lärare/coach igår em. Berättade om hur jag mått i helgen och vad som sas på Korallen. Det är svårt att jobba med mental träning när jag samtidigt jobbar med matbiten och min ångest och att bryta vanor mm. Känns som den mentala träningen hamnar i skymundan. Hon föreslog dagvård tre dagar i veckan vilket innebär att jag endast kommer va i skolan EN dag i veckan. Känns inte så bra alls. Missar allt då typ. Samtidigt skönt med stöd men vill klara detta samtidigt som jag går kvar i skolan. Jag kan. Vet att jag kan. Men kommer bli sjukt tufft. Har redan ökat på maten och gått upp lite i vikt så det går. Men ensamt är tufft. Högsbo finns även som alternativ men känns inte rätt. Skulle hellre satsa på DBT. Är kluven till Korallen. Känner mig nästan MER sjuk sedan jag började där. Mer fokus på ätstörningen. Mer prat om kropp, vikt och mat. Jag vill ifrån det. Inte tillbaka. Vill hoppa av Korallen ibland men samtidigt bra att ha nån kontakt med läkare tex. Känner att samtalen inte ger mig nåt alls. Åker dit o vägs typ.
Har ni frågor eller funderingar kring nåt så är det bara att skriva. Ta hand om er 💕
Anonym

Öser är väl kanske att ta i men. Såg gott ut!

Svar: Nej jag öser verkligen! Bilden är lånad så syns inte på den
Ida

Camilla

Jag älskar fröknäcke :) lätt att göra själv så här hemma finns det nästan alltid.
Har inte testat melonkärnor men blev sugen nu när du skrev det.

Så många olika val du har. korallen, dagvård, dbt. Hur ska du kunna veta vad som passar och vad som är bäst för dig?
Korallen verkar ju inte vara ett bra ställe för dig. Är det en vanlig ätstörningsenhet?
Jag tycker att det är stark av dig att gå i skolan. Att orka och att vara social varje dag, det måste ta på krafterna. Hade jag nog inte pallat.
Kram!

Svar: Ja det är så gott och enkelt att baka! ☺Nej Korallen passar mig inte alls. Saknar mhe. Enda stället som hjälpt mig...
Det är tufft att orka med skolan men har inga läxor eller prov som tur är. Men tar energi att umgås med andra dygnet runt. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress