Det är jobbigt nu. Har sjukt mycket ångest. Mer än på länge. Blivit mer påtagligt sedan jag kom hem från skolan. Har tryckt undan mycket under höstterminen tror jag. Inte känt efter utan bara kört på. Nu kommer allt ifatt mig på en gång. Både tröttheten och insikten om att jag verkligen behöver göra en livsstilsförändring. Inser ju att min livsstil är ohållbar. Känns som väggen inte är långt bort om jag säger så. Har kämpat i sååå många år nu. Till slut orkar man inte längre. Varken fysiskt eller psykiskt. Jag är så trött. Trött på ALLT! Skulle behöva en paus. Slippa stressen över min lägenhet. Slippa stressen över min ekonomi. Slippa stressen över att vara social. Bara åka bort och vara ensam i en stuga. Läsa böcker, tända ljus, sova hur mycket jag vill. Tänka över mitt liv. Komma fram till bra lösningar. Jag trivs på skolan, verkligen! Men frågan är hur mycket jag kan ta åt mig när jag är i den process jag är? Har så mycket att ta tag i. Svårt att fokusera på mental träning när jag behöver lägga allt fokus på att överleva dagen. Känner stress kring måltiderna i skolan. Att alltid äta i en matsal full av folk och med hög ljudvolym och stress. Att alltid ha en viss tid på sig att äta. Sånt stressar mig.
Om jag kunde hade jag velat ha kvar min lägenhet här hemma under våren också. Önskar att mamma eller syrran m fam kunde hjälpa mig med hyran under de sista fem månaderna. Skulle underlätta enormt. Men det går inte. Vet inte hur jag ska orka köra till Färgelanda imorgon och fira nyår där och sen köra hem dagen efter igen. Vet inte hur jag ska orka tömma lägenheten. Vet inte hur jag ska orka med vårterminen. Vet inte ens hur jag ska orka ta mig från soffan till sängen...
Linda

Det är inte säkert att en paus hjälper då man inte kan fly ifrån sig själv. Fast i teorin låter det alldeles underbart 😏.
Ta en sak i taget och kom ihåg att andas. Försök att inte oroa dig och se alla hinder torna upp sig i förväg. Skitsvårt men nödvändigt för att minska din stress!
Om du ska hoppa av Livslinjen då gör det av rätt anledning och inte för att ätstörningen styr. Anorexin vill mer än gärna isolera dig hemma

Svar: Jag ska inte hoppa av Livslinjen! Vill inte och ska inte fly från mina problem. Hade bara behövt tid att reflektera över livet utan en massa stress runtomkring. Fokusera på att göra förändringar utan att annat stör liksom.
Ida

Linda

Lycka till Ida och jag tror på dig!!!

Svar: Tack!
Ida

Camilla

Fy så jobbigt du har det vännen 😔 Önska att jag kunde hjälpa dig med något. Förstår att all trötthet kommer nu på en och samma gång, det är ju inte konstigt då du lever ett helt annat liv i Färgelanda. Du får verkligen fråga dig själv från botten av ditt hjärta om du fixar det här eller om du ska hoppa av. Det är bara du som kan veta det.
Försök att ta hand om dig så gott det går. Många kramar

Svar: Ja det är enorma kontraster. Från att va social dygnet runt och ha lektioner varje dag till att vara ensam hemma och sysslolös dygnet runt. Önskar allt med lägenheten löste sig bara... Kramar
Ida

Anonym

Håller med Linda. Tyvärr löser ju oftast inte pauser nått. Mer än att det blir jobbigare att gå ut och leva sen..

Svar: Hade behövt fokusera enbart på att bli frisk. Inte ha massa annat på gång samtidigt. Så jag menade.
Ida

Anonym

Jag har också tänkt så många gånger. Men samtidigt för mig blir det svårare att kämpa när jag är ensam och inte har nått att fokusera på. Då tar depressionen över och jag ser ingen mening med att äta..
Moment 22:/

Svar: Känner igen det... så svårt!
Ida

ellen

Känner igen mig i mycket av det du skriver...är så svårt tycker jag att hitta en balans där man har fullt fokus på att bli fri(sk) samtidigt som man inte isolerar sig totalt. Jag har ofta använt skola/jobb som en "ursäkt" för att inte ta tag i mina problem...jag finns här om du vill prata och tänker ofta på dig Ida, du verkar vara en så härlig människa på alla sätt och vis! Kramar

Svar: Jag VILL verkligen ta tag i mina problem på riktigt nu. Men är svårt att göra när man har fokus på skola och jobb. Samtidigt behöver man nåt som skingrar tankarna. Svårt det där. Tack snälla du ❤
Ida

Helena

Jag önskar jag hade bott närmare. Då hade du kunnat ställa dina saker hos mig! Hoppas det löser sig för dig ❤❤❤

Svar: Men du är ju för go ❤❤❤
Ida

Anonym

Vill du ha det annorlunda måste du göra annorlunda. Om du tar en paus från livslinje vad ska du då göra? Det går inte att bara vara hemma och hoppas det blir bättre. Du måste ha en plan och en behandling. Capio i Varberg verkar ju bra. Känns som du behöver vara inlagd för att du ska komma ngn vart. Du har stått och stampat nu på samma ställe

Anonym

Vill du ha det annorlunda måste du göra annorlunda. Om du tar en paus från livslinje vad ska du då göra? Det går inte att bara vara hemma och hoppas det blir bättre. Du måste ha en plan och en behandling. Capio i Varberg verkar ju bra. Känns som du behöver vara inlagd för att du ska komma ngn vart. Du har stått och stampat nu på samma ställe

Svar: Ska inte hoppa av Livslinjen! Jag har bett om hjälp o behandling men sånt tar tid. Långa köer för bedömning o sen köer tills man kan få en plats. Saker är i rullning med tar lång tid.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress