14 augusti 2016

Överdos

Allmänt

Blir galen på mig själv! Varit/är så stressad och upp i varv idag inför morgondagens flytt. Råkade nyss ta 60 mg Fluoxetin mer än vad jag ska ta. Alltså 120 mg har jag ätit idag! Fick panik och ringde mamma som tyckte jag skulle ringa 1177 så jag gjorde det men va 30 min kö så la ner det. Har ni nån erfarenhet av detta? Händer nåt om man råkat ta dubbel dos? Är rädd att bli jättetrött och inte vakna imorgon bitti när klockan ringer. Rädd att va trött och yr imorgon då jag ska köra långt. Åh!!! Hade en tanke på att försöka spy upp tabletterna men jag vågade inte. Såå rädd att trigga igång bulimin igen. Sitter nu och moffar godis och försöker ignorera att jag tagit dubbel dos. Usch får ångest av detta! Är det farligt?
Annars har jag mest stressat runt och fixat massa saker idag. Packat och hälsat på x och hundarna. Kommer sakna x och mina vovvar ❤ Hatar avsked! Hatar att när man kommit nån nära så ska man skiljas åt. Gör så ont 😔
Camilla

Förstår att du känner väldigt mycket olika känslor just nu. Vilken tid börjar skolan imorgon?
Tror inte att det är farligt att du har fått i dig dubbel dos fluoxetin, men jag skulle ringa 1177 för att vara på den säkra sidan.
Önskar dig all lycka till imorgon <3
Kraam

Anonym

Men är det inte bättre och vänta i kö på sjukvårdsupplysningen om du är så orolig?

S

Jag tror inte heller det är farligt, möjligtvis kanske du får någon biverkan som lite skakiga händer eller lite yrsel men i så fall borde det gå över snabbt. Som jag har förstått tas den medicinen upp långsammare än andra ssri vilket skulle kunna vara en bra sak, att koncentrationen i blodet aldrig blir jättehög ändå. Sen står det kanske något i fass/bipackssedeln men antagligen något diffust. Men inte säkert att 1177 kan säga något tydligt heller, mkt möjligt att du ska avvakta så länge du inte får något allvarligt symtom. Hoppas inte det och framförallt stort lycka till imorgon! Många lär vara nervösa och alla är ju inte så sociala att de vill umgås hela tiden så du kan ju gå undan en stund ibland. Jag tror du kan må bättre av att ha människor att prata med och mer att göra på dagarna, att det kan ge mindre rastlöshet och därmed mindre ångest, grubblande mm och kanske även mindre nedstämdhet och fokus på mat. Kanske inte direkt men så småningom. Och du bestämmer givetvis helt själv om du vill åka hem en helg tidigt, eller tex en av dagarna nästa helg. Hoppas det blir bra, annars har du i alla fall testat och slipper ångra att du inte vågade!

Helena

Det är inte farligt! Så du kan vara lugn 💗💗💗

Ann

Det är inte farligt vad jag förstår,har också råkat dubbla SSRI ett par gånger. Jag tror inte du kommer bli trött snarare tvärtom att du kan bli lite uppe i varv typ darrningar, oro och muskelspänningar. Förstår att det är jobbigt att det skulle hända just nu men jag tror inte du kommer må sämre. Det är ju givetvis olika men jag har knappt känt av det när jag råkat dubblat. Lycka till imorgon!❤

Linda

Oj Ida, hade missat att de redan är imorgon du åker till skolan. Jag gör också lite fel saker när jag är stressad. Det verkar inte som att de är farligt med dosen. Hoppas du fick pratat med 1177 och kunde känna dig lugn.

Lycka till imorgon med allt! <3

Svar: Tack snälla! Hur mår du? 😍
Ida

Linda

Hej Ida!
Tack för att du frågar! Blev överraskad och glad när jag såg ditt svar. Jag är lite ledsen idag så ditt svar kom i rätt tid. 😍 Livet är ju så, upp och ner. Ibland hopar saker sig och man orkar inte med allt som händer runt omkring en. Jag vet att det vänder,måste låta det ta tid. Maktlöshet över min sjuka dotter är tuffast.
Det andra ordnar sig snabbare, men tillsammans blir det för mycket ibland. Känns lite bättre nu ;)

Hoppas du mår bättre idag! Det är så roligt att läsa att du trivs med dina klasskamrater. Och att ni kan vara mycket ute i naturen, den är läkande. Man blir lugn av det. Så jag hoppas att du kom iväg idag.
Att du är ledsen nu fast du trivs kan också bero på att du sakta "börjat" läkningen. Då kommer känslor upp och du gråter, samtidigt bearbetas dina känslor och det känns.
För mig känns det alltid bättre när jag gråtit. Som att få nya krafter. Hoppas att du får prata med någon som du känner att du kan öppna dig för.

Jag läser ,men är lite dålig på att kommentera nu. Tänker på dig och tycker du är din egen hjälte.
Du använder din envishet till att göra det bra för dig själv! Fortsätt så, du kommer att lyckas att slå bort hindren och nå ditt mål att må bra. Hejar på dig fina Ida! Kram! 💚

Svar: Att känna maktlöshet är fruktansvärt! Lider med dig. Hoppas din dotter mår lite bättre snart och att du mår bättre också såklart. Tär enormt att stå bredvid och titta på när nån annan förstör sitt liv.
Du behöver inte kommentera alls. Inga krav el press.

Hoppas du får en fin helg ☺😍 Kram
Ida

Linda

Jaa, du har ju blivit moster! Det måste jag ju säga GRATTIS till, en fin liten Otto. Han är säkert en kämpe han med, som dig sin moster!
😊

Svar: Åh tack!! Han är verkligen stark och kämpar på för livet 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress