Varit en intensiv dag idag. Vi pratade om vad hälsa är på förmiddagen. Vår lärare tog upp att vi inte ska kommentera vad andra äter eller inte äter. Att vi inte ska prata om vikt mm. Kändes skönt att hon sa det. Men trots detta så va det första jag fick höra på lunchen en kommentar om vad jag åt. Suck! Blir så trött! Men denna gång sa jag ifrån att jag inte ville prata om det. Skönt att kunna säga ifrån och sätta gränser. Klapp på axeln till mig 😊 På eftermiddagen hade vi estetisk verksamhet. Vårt fina alster ska hänga i matsalen. Blev riktigt nice faktiskt 😊
Nyss käkat middag i form av ris, kycklinggryta med curry och grönsaker. Så gott! Älskar maten här även om jag hade föredragit mer kryddor. Ligger på sängen och har en hel del ångest över min kropp nu. Känns som jag sitter alldeles för mycket om dagarna och att jag inte behöver äta så mycket som jag gör. Men är kanske bara sjuka tankar? Kanske behöver jag äta mer? Vet inte. Sen har det hänt en stor sak idag men det berättar jag mer om längre fram 😉
Helena

Vad bra att läraren sa till och bra att du sa ifrån! Jag tror att det mesta är sjuka tankar, lite som en vana, att du är van att tänka så och därför gör det automatiskt.
Fin teckning ni gjort! Härliga färger <3
Kämpa på fina du <3

Svar: Ja det kanske är så. Svårt att veta känner jag. Helt nya rutiner här så allt är ovant. Tack den lyser upp 😀
Tack jag kämpar på! Hoppas du mår ok? ❤
Ida

Asta

Vilken bra lärare!!

Svar: Ja hon är jättebra!
Ida

Camilla

Jättebra gjort att du sa ifrån! Kunde han/hon ta det?
Ingår det frukost,lunch och middag på skolan? Om man vill ha mellanmål och kvällsmål får man fixa det hjälp?
Kraam

Svar: Ja det kändes bra att säga ifrån. Jo hon tog det nog ok tror jag. Vet inte. Vi får frukost, fika, lunch, fika och middag här. Vill man ha annat eller mer så får man fixa det själv.
Ida

Kristina

Jag förstår inte ens varför en annan person där känner att hon eller han behöver kommentera..? Vad för typ av kommentarer är det?

Svar: Nej jag fattar inte heller. Kan handla om varför man äter det ena och inte det andra. Om man tar om mm. Försöker ignorera
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress