6 augusti 2016

Att hantera avsked

Allmänt

Spenderat eftermiddagen/kvällen hos x. Fick en chock i förrgår då han berättade att han kommit in på ett program i Kalmar. Fyra års studier på heltid med start om knappt två veckor. De som känner mig vet att jag har hemskt svårt för avsked. Det är fruktansvärt! Även om jag och x inte är tillsammans som ett par så har vi ändå setts nästan varje helg i över ett halvår. Förmodligen kommer han tacka ja och flytta till Kalmar. Känns inte kul alls. Kommer säker bryta ihop som vanligt när jag ska skiljas från nån. Usch! Har ni svårt att ta avsked? Jag va superledsen när jag slutafe på mhe kliniken. Jag saknade Göran (min behandlare) såå mycket och grät på tåget hem. När jag slutade på folkhögskolan i Örnsköldsvik så fick jag panik när min flickvän åkte därifrån. Grät och va helt förkrossad. När ett ex till mig gjorde slut så sprang jag efter hans bil och grät. Ville ha tillbaka honom även om vi inte hade det toppen ihop. Att avsluta något gör fruktansvärt ont inom mig. Kan inte hantera det utan får panik! Nån som känner igen sig?
Alex

Känner igen mig extremt. Har gråtit över varje avsked efter mina olika säsonger i Norge.
Folk bah öh du trivdes inte ens här. NÄ men det är ändå ett hejdå vi kommer aldrig ses igen. :/
Haha det blir fan värre med åren asså..

Därför släpper jag inte gärna folk för nära.

Svar: Ja det är hemskt jobbigt! Även om förhållandet med mitt ex tex inte va så bra så bröt jag ihop ändå. Samma sak med skolavslutningar... Usch! Förstår det men samtidigt måste man våga öppna sig för att finna den sanna kärleken eller vänskapen. Eller va tror du?
Ida

Bettan

Känner igen mig helt och hållet! Avsked har alltid varit jobbiga! ;/ har det med sjukdomen att göra tro?

Svar: Så jobbigt! Vilken sjukdom menar du?
Ida

Anonym

Jag är lik dej där. Har så svårt för avsked och undviker dom helst. Vet inte hur jag ska bete mej och allt blir så ångestladdat på något sätt. Grät massor på tåget hem från capio i Varberg efter absolut sista uppföljningsveckan. Ville ej ta avsked av min terapeut eller vissa ur personalen.. Fy!
Men kommer ni inte kunna hälsa på varandra? För mej brukar det snabbt kännas lättare efter några dagar men just avskedet och resten av den dagen är en pina! Kram Lisa

Anonym

Jag är lik dej där. Har så svårt för avsked och undviker dom helst. Vet inte hur jag ska bete mej och allt blir så ångestladdat på något sätt. Grät massor på tåget hem från capio i Varberg efter absolut sista uppföljningsveckan. Ville ej ta avsked av min terapeut eller vissa ur personalen.. Fy!
Men kommer ni inte kunna hälsa på varandra? För mej brukar det snabbt kännas lättare efter några dagar men just avskedet och resten av den dagen är en pina! Kram Lisa

Anonym

Är du bi?

Svar: Jag sätter ingen etikett på mig. Jag är Ida. Blir kär i den jag blir kär i
Ida

Soulstitch

Jag ska försöka byta jobb till nästa vår för jag gillar inte mina arbetsuppgifter och att det är så stressigt. Redan nu har jag börjat sörja över att inte få jobba med mina arbetskamrater då längre! Vi ska liksom jobba ihop åtta månader till.

Svar: Åh förstår att du kommer sakna dom. Men försök att njut av tiden som är kvar och ta smällen när den kommer.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress