Ångesten är inte rolig idag. Mår illa och är skakig. Svårt att andas. En del beror nog på att vi ska fira min och mammas födelsedag imorgon kväll. Jag blir 30 på onsdag och mamma fyller på tisdag. Skulle gärna fira med att åka bort med en vän eller partner. Men nu går ju inte det så blir släktkalas hos mamma imorgon. Tycker mest det könns jobbigt faktiskt. Känner mig alltid så "udda" och utanför. Har inget att berätta om. Alla andra har resor att berätta om och jobb och vad dom gör med sin partner. Jag har inget. Ska samtidigt låtsas vara glad och social. Orkar inte spela, ha en mask. Sa att jag inte ville fira min födelsedag men då blev mamma ledsen...
Känner mig mest ledsen. Sorgsen. Svart. Tom. Men ändå full av könslor som jag inte får ut. Känslor jag inte kan sätta ord på. Försökt prata med mamma men det blir bara missförstånd och höjda röster. Ingen förstår vad jag går igenom VARJE dag. Ingen idé att försöka förklara heller. Blir bara fel. Skulle inte tacka nej till några shots nu. Dricka och glömma allt för en stund. Äga dansgolvet. Skratta och inte tänka på vad jag säger eller gör. Vill inte va den perfekta och duktiga flicka som många tycks tro att jag är. Iaf min familj. Så kul att få höra hur andra ser på mig. De som inte tillhör familjen/släkten. Då beskrivs jag som modig, stark, en som tar för sig, rolig, orädd, framåt, social och lättsam. Familjen skulle beskriva mig som duktig, naiv, ambitiös. Jag sticker gärna ut. Går emot strömmen. Men är uppväxt med att vara normal och följa med strömmen. Hate it! Lite rörigt inlägg känner jag. Behövde skriva av mig. Puss!
Alex

Inte sant att ingen förstår. För tror jag går igenom lite samma sak dagligen.
Det är en fruktansvärd kamp. Så ger man upp..o kommer igen..berg och dalbana minst sagt.

Nu kan man ju aldrig riktigt veta vad någon annan känner för varje individ är unik.
Men ångest och oro och känslor upp och ner kan jag skriva under på! Tyvärr..
Lätt att isolera sig då för folk tror man e crazy:/

Stor kram och lycka till!

Svar: Ja det är många som lider av ångest o oro. Men inte i min familj. Svårt förklara för dom som inte tycks vilja förstå eller accepterar det man säger o känner.
Stor kram!
Ida

Jessica Högberg

Vi måste lära oss att säga nej. Det är inte lätt, speciellt inte när mamma kör "ledsenkortet" men tala om att du inte vill ha kalas på riktigt. Om du tycker det är för tight för denna gång så till nästa... Vi måste få välja själva...

Svar: Jag sa nej men mamma fyller ju år oxå så ska fira henne med. Känner mig så dum som inte vill.
Ida

Linda

Vilket långt och fint hår du har fått!

Svar: Åh tack 😃
Ida

Camilla

Jag tycker att du ska säga ifrån om du känner att du varken vill eller orkar.
Det är ditt liv och du som bestämmer.
Stor kram

Svar: Jo jag sa att jag inte känner för att fira men mamma blev så ledsen. Ska ju fira henne ocå imorgon... Känner mig dum o konstig som tycker kalas är jobbiga. Känns liksom inte kul. Kram
Ida

ellen

Åh, känner tyvärr igen mig...:( jag har faktiskt inte firat min 30-års dag än, kändes mest bara deppigt när jag liksom inte hade någon förutom mina föräldrar att fira med...förstår dock att det blir lite mer komplicerat när ni ska fira din mamma också. Tycker det är så drygt att det alltid ska pratas om vad man gör/inte gör, har familj etc, finns ju tusen andra saker att prata om/diskutera! Fast du ska inte heller behöva känna dig annorlunda som inte jobbar eftersom du faktiskt jobbar med dig själv 24/7, varje dag året om och det om ngt är att arbeta heltid! Hoppas iaf att morgondagen blir så bra som det bara går😘😘

Svar: Jag hade gärna skippat firandet och kanske hittat på nåt längre fram ist. Typ bio o ut o käka.Men det blir nog bra ikväll... Massa kramar
Ida

Jessica Högberg

Det gjorde det klurigare... <3

Svar:
Ida

Helena

Ledsen att läsa att du känner sådan oro inför kalaset! Förstår dig dock i att du inte vill fira födelsedagen. Jag ogillar även jag att få uppmärksamhet på det sättet. Blir oerhört obekväm och vill mest bara sjunka genom golvet.

Men du gör ju inte "ingenting" om dagarna. Du går promenader och tar fantastiska bilder så visa dem. Du bakar goda kakor, bröd mm så ge dem tips på recept. Du kanske har läst en bok som var bra så passa på att rekommendera den.
Du har visst något att bidra med. Du är klok och begåvad på så många saker Ida. Jag inspireras av dig och din styrka!
Ta hand om dig och ha en så fin helg du bara kan!
Kramar <3

Svar: Är väl inte så orolig utan mest spänd. Känns jobbigt att va social o glad när man mår skit! Vill bara va hemma eller med nån vän. Inte va bland massa folk.
Tack för dina fina ord vännen. Jag gör ju saker men inget i jämförelse med andra. Att baka är nåt dom gör i förbifarten typ. Är så trött att jag bara vill sova.

Massa kramar ❤
Ida

Anonym

Gillar inte heller den typen av uppmärksamhet. Ville egentligen inte ha studentfest, men fick i alla fall det till att jag fick ha en mindre fest. Ska inte heller fira nåt stort när jag fyller 30 nästa höst. Räcker med middag med familjen. Man ska få välja själv, men svårt när man ska fira nån annan med..

Svar: Alla förutsätter att man vill ha fest o fira när man är ung men det är inte så. Middag med familjen låter mysigt :) DU bestämmer, kom ihåg det! Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress