Nyss uppstigen. Längesen jag gick upp så sent. Kände liksom att jag inte hade nåt att gå upp till. Kan inte jobba och inte ta fotopromenader och inte busa med Turbo. Känner mig helt apatisk. Nedstämd. Värker i knät och höften. Blir så jävla ledsen! Ångesten är hög. Ska nog gå och lägga mig igen...
 
Va iaf i Skövde och firade mamma i förskott på morsdag igår. Fikade innan konserten med Zarakören på ett jättemysigt ställe. Åt en nötboll och en chokladpralin. Den va såå god. Smälte i munnen! Konserten va bra men hade jätteont i ryggen hela tiden. Få det när jag inte kan promenera. 
 
Hur handskas man med ångesten som kommer för att man är skadad och inte kan röra sig? Kan inte bara sitta här! 
 
Kajsa-Stina

Vad skönt att för en gångs skull kunna ta en lång och välbehövlig sovmorgon. Själv så har jag gått upp samma tid varje morgon nu under min sjukdomstid just för att jag har så svårt ännu att rucka på tiderna och vill gärna äta med jämna mellanrum så inte anorexin får panik då man ska klämma in sex mål om dagen liksom. Längtar verkligen till den dagen då man kan sova en stund längre utan att ha hjärnspöken i huvudet som jävlas med en...

Mysigt att ni firade din mamma igår redan och att ni var iväg på en konsert. Jobbigt dock med ryggvärken som tillkom. Känner igen det där. När jag sitter i en bil tex i flera timmar så känner jag av värk i korsryggen utav bara fan. Att anorexin kan orsaka så mycket skada alltså... Gott det lät med chokladkakan också! Mums :D Är ju en riktig chokladälskare nämligen haha <3

Angående vad du ska göra när ångesten kommer har jag tyvärr ingen bra lösning på. Är själv i samma sits och vet inte hur man ska sysselsätta sig när väl ångesten kommer och förstör. Man får försöka skingra tankarna bäst det går även om det är svårt. Själv brukar jag använda mig av händerna och skapa på så vis och lägga fokuset någon annanstans.
Kramar

Svar: Jag äter inte efter schema så behöver inte tänka på det men går alltid upp vid åtta ändå. Sovmorgnar kommer framöver när du inte är så fast i äs. Då du vågar trycka ihop måltider eller skjuta på dom en timme. Det kan du ju prova? Ät frukost en timme senare o skjut fram alla mål en timma?
Jättejobbigt med ryggvärk...

Ja jag brukar baka, städa, skriva eller sova bort min ångest.
Kram
Ida Jansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress